Rosyjska spółka wyprzedza Facebooka w kwestii dochodów z gier online

07/07/2013 11:071 komentarz

Mail.ru wydaje się mieć znacznie lepszy model biznesowy w kwestii zarabiania na grach online od największego serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook. Rosyjska spółka dba o dywersyfikację swoich źródeł, dlatego teraz zarabia już nie tylko na tradycyjnych emisjach reklamy.

mail.ruGrupa projektowa Mail.ru sięgnęła do korzeni azjatyckich modeli biznesowych, zastępując tradycyjny abonament za grę internetową (np. w rozliczeniu miesięcznym) na tzw. free to play. W efekcie rosyjska spółka pozwala swoim użytkownikom na całkowicie bezpłatną rozgrywkę; potencjalny gracz ma jednak do dyspozycji szereg komercyjnych dodatków, bonusów i rozszerzeń, które uatrakcyjniają zabawę.

W rozmowie z zagranicznymi mediami, dyrektor wykonawczy podkreśla, że opracowany model sprawdza się znacznie skuteczniej od innych, znanych dotąd rozwiązań; z jednej strony angażujący użytkownika, z drugiej pozwalający autorom projektu na nieograniczone dochody.

Gigant na rosyjskim rynku. Mail.ru z dochodami na poziomie 370 mln dolarów

Mail.ru jest w tej chwili największym rosyjskim serwisem udostępniający darmowe konta poczty elektronicznej, którym zarządza rosyjski biznesmen Alisher Usmanov. Pod tą nazwą projekt działa od początku XXI wieku. Mail.ru utrzymuje się na drugim miejscu według najpopularniejszych stron internetowych na rosyjskim rynku.

1 Komentarz

  • Michalina U.

    Świetny ruch ze strony Mail.ru. Model free 2 play wykorzystuje z powodzeniem m.in. NK.pl i implementowane tam gry.

Skomentuj tę publikację