Na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

24/11/2016 Kategorie: Aktualności, Nieruchomości, Nieruchomości komercyjne, Polska, Prawo
Autor: redaktor naczelny
Czytanie tego artykułu zajmie Ci 5 min

Szukając lokalu użytkowego, należy przede wszystkim dopasować profil działalności do lokalizacji i standardów pomieszczenia. Oprócz optymalnych warunków, niezbędnych do funkcjonowania, warto również wziąć pod uwagę fakt dotyczący kwestii prawnych najmu oraz wyposażenia w najnowsze technologie.

Lokalizacja, sąsiedztwo i koszt lokalu

Znalezienie odpowiedniego lokum do prowadzenia własnej działalności gospodarczej można powierzyć profesjonalistom, ale nawet pośrednikowi biura nieruchomości trzeba przedstawić sprecyzowane preferencje. Duże miasta, a szczególnie ich centra, to wiele możliwości. Można wybierać pośród ofert na atrakcyjne powierzchnie biurowe. Warszawa, Wrocław, Kraków, Łódź czy Poznań to ośrodki pozwalające na „rozwinięcie skrzydeł” w takich branżach, jak sprzedaż, specjalistyczne usługi, skierowane do wąskiej grupy odbiorców czy finanse. Trzeba jednak liczyć się z tym, że często są to mocno nasycone rynki i przebicie się w towarzystwie licznej konkurencji, może być problemem. Koszt lokalu w takim miejscu to równie ważna kwestia – doskonale wyposażone i malowniczo ulokowane biuro, może zrujnować mały biznes i niepotrzebnie obciążyć budżet. Warto również dokonać rekonesansu firm, znajdujących się w pobliżu potencjalnego lokum. W przypadku, gdy stanowią one bezpośrednią konkurencję, rywalizacja z nimi może okazać się rujnująca. Jeżeli specyfika działalności polega na częstym, bezpośrednim kontakcie z klientem, warto ulokować siedzibę przedsiębiorstwa w sercu miasta lub w okolicach charakterystycznych budynków lub miejsc. Dzięki temu odnalezienie firmy nie będzie stanowiło problemu, co z pewnością wpłynie na zadowolenie kontrahentów.

Regulacje prawne – na co zwrócić uwagę podczas podpisywania umowy

Kwestie dotyczące umowy najmu lokalu użytkowego, powinny być analizowane już na etapie poszukiwań. Warto wówczas dowiedzieć się, czy:

  • w danym lokalu można założyć/prowadzić działalność gospodarczą,
  • wynajmujący lokal, który jest podnajemcą ma prawo do wynajmowania go innym osobom/podmiotom – w umowie powinna być zawarta zgoda właściciela lokalu na tego typu działalność,
  • umowa jest na tyle elastycznie skonstruowana, by w razie potrzeby móc rozszerzać profil działalności,
    opłaty za media należą do obowiązków właściciela lokalu czy najemcy, i w jaki sposób są one rozliczane.

Miejsce, jakie zostanie wybrane na prowadzenie własnego przedsiębiorstwa, w dużej mierze warunkuje jego sukces. Warto mieć na uwadze zarówno własny komfort, jak i zadowolenie klientów.

Oceń ten artykuł

Na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

Oceń
Ocena 5/5 na podstawie 1 ocen
  1. ADAM pisze:

    Na koszty, oczywiście!

Odpowiedz do ADAM Anuluj