post

E-commerce w Polsce – szansa czy zagrożenie?

Kolejny rok, kolejne wzrosty. E-commerce w Polsce to prawdziwa żyła złota. Internauci w Polsce stanowią już 83,4% całego społeczeństwa, a aż 62% z nich dokonało kiedyś zakupów online. Wnioski nasuwają się same – w e-commerce warto inwestować, zwłaszcza w Polsce!

Raport Gemius 2019

Digital Market Outlook uplasował Polskę na 13, miejscu wśród najprężniej rozwijających się rynków e-commerce. W ciągu ostatnich dwóch lat, wartość sprzedaży w sklepach internetowych wzrosła o 15 mld zł. W tym samym czasie przybyło 2,15 mln nowych klientów sklepów internetowych.

Nic więc dziwnego, że tylko w 2018 r. powstało aż 1800 nowych sklepów internetowych. Przedsiębiorcy widzą w polskim rynku ogromny potencjał i chcą tutaj próbować swoich sił. I słusznie. Klienci takich sklepów to już nie tylko młodzież. Jak podaje Gemius, w 2019 r. aż 26% klientów sklepów internetowych miało ponad 50 lat. Grono seniorów robiących zakupy internetowe stale rośnie. Więcej przeczytacie chociażby w tym artykule https://paq-studio.com/blog/e-commerce-w-polsce-statystyki/. Przedstawione dane są naprawdę obiecujące. Polski rynek e-commerce wygląda naprawdę dobrze, a z tego, co mówią eksperci, można wywnioskować, że będzie jeszcze lepiej.

Dlaczego e-commerce to przyszłość? Statystyki wszystko wyjaśniają

Już 61% Internautów korzysta ze smartfona przy zakupach online. Zapytani o największe zalety sklepów internetowych, odpowiadają: dostępność całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu, nieograniczony czas wyboru. Taka wygoda podoba się każdemu, w tym seniorom!

Warto też zaznaczyć, że popularność e-commerce w Polsce stale rośnie. W 2017 r. zakupy online robiło zaledwie 54% internautów, podczas gdy w 2019 r. było to już 62%. Eksperci są pewni, że ta wartość będzie rosła. Zasługę w tym mają przede wszystkim marketplace’y. W Polsce główną rolę odgrywa Allegro. Istotnym graczem jest także azjatycki gigant – Aliexpress i to właśnie handel transgraniczny jest zjawiskiem, które dopiero się rozwija. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy aż 26% internautów kupowało w zagranicznych sklepach. Dwa lata wcześniej było to tylko 16% Internautów. Jeżeli wierzyć ekspertom – w ciągu najbliższych lat cross-border stanie się hitem.