Firmy działające w modelu B2B zarabiają więcej od konkurencji B2C. Dlaczego?

10/09/2020 Kategorie: Aktualności, Biznes, Energetyka, Przemysł, Rolnictwo
Autor: redaktor naczelny
Czytanie tego artykułu zajmie Ci 5 min

Osoby, które pracują w firmach świadczących usługi na rzecz innych firm (model B2B: firma – firma) mogą pochwalić się znacznie lepszymi wynikami finansowymi od swoich kolegów.

W firmach usługowych firma – firma zarabia się lepiej

Pracownicy firm, które świadczą usługi dla klientów detalicznych mogą pochwalić się znacznie niższym poziomem zarobków. Ze wstępnych szacunków opublikowanych przez analityków wynika, że w ubiegłym roku pracownicy zatrudnieni w usługach B2C zarabiali średnio 3,7 tys. złotych brutto, ci pracujący w firmach B2B średnio nieco ponad 4,3 tys. złotych, to wynik, którego nie spodziewali się ekonomiści.

Wyraźne różnice w zarobkach dostrzegalne są przede wszystkim w branżach takich jak konsultacje finansowe, rachunkowość i księgowość, a także outsourcing wybranych procesów biznesowych.

Badania przeprowadziła firma Sedlak & Sedlak za ubiegły rok.

Oceń ten artykuł

Firmy działające w modelu B2B zarabiają więcej od konkurencji B2C. Dlaczego?

Oceń
Ocena 5/5 na podstawie 3 ocen
  1. Arek pisze:

    Powiem szczerze, że jakoś mnie to nie dziwi.

  2. Igi pisze:

    Szkoda, że nie napisaliście co to jest ten model B2C 🙁

  3. Jarek pisze:

    B2C (business-to-consumer) – relacje między klientami indywidualnymi a przedsiębiorstwami

  4. Dami pisze:

    Generalnie ja mam bardzo podobne doświadczenia jeśli o to chodzi. Przez wiele lat współpracowaliśmy z osobami fizycznymi – ciągłe konsultacje, brak odpowiedniej wiedzy na etapie składania zamówienia to problemy, z którymi trudno sobie poradzić. Zdecydowanie lepiej brać mniejszą marżę, ale współpracować z firmami, które dokładnie znają swoje potrzeby i są w stanie przynieść 1 zlecenie o naprawdę dużej wartości. Pozdrawiam.

  5. Kacper pisze:

    Moim zdaniem nie ma w tym nic dziwnego – klient biznesowy jest znacznie lepiej wyedukowany, rozumie swoje potrzeby i dlatego stać go na więcej. Z drugiej strony czasami chce się targować do granic możliwości, ale i to bywa korzystne. Moja firma też prowadzi usługi dla innych firm w modelu B2B i rozwijam się znacznie szybciej, niż gdybym wychodził z taką usługą do klienta detalicznego. Taka jest prawda.

Dodaj komentarz