Geomarketing a ulotki

30/04/2016 Kategorie: Aktualności, Finanse osobiste
Autor: redaktor naczelny
Czytanie tego artykułu zajmie Ci 5 min

Geomarketing to określenie, które szturmem zdobywa branżę reklamową – co ciekawe, odnosi się nie tylko do nowoczesnych narzędzi reklamowych wykorzystujących Internet, ale też do tych bardziej tradycyjnych, jak ulotki.

biznesmen

Fotografia: Flickr.com CC 2.0 Sean McGrath

Jedną z podstawowych reguł stworzenia skutecznej kampanii reklamowej jest jej optymalne zaplanowanie. Celem jest jak najlepsze dopasowanie przekazu do odbiorców z grupy docelowej, a następnie dotarcie do nich z materiałem reklamowym. Tym samym przedsiębiorca musi przeprowadzić dokładną analizę grupy docelowej, a następnie wybrać właściwe narzędzie reklamowe. Jeśli ma to być reklama internetowa, geolokalizacja możliwa jest dzięki licznym narzędziom analityki marketingowej, ale zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku klasycznych metod, czyli m.in. ulotek.

Należy tu zlokalizować obszary, gdzie realizacja kampanii będzie najbardziej opłacalna. Są to tereny, gdzie z największym prawdopodobieństwem trafi się na osoby o wybranych cechach socjodemograficznych. Tu do działania wkraczają specjalistyczne firmy takie jak Dystrybucja Polska, który pomagają reklamodawcy dotrzeć dokładnie w miejsca, gdzie można znaleźć osoby z konkretnej grupy docelowej.

Jak to działa?

Dzięki narzędziom geomarketingowym na mapę nakładane są najróżniejsze cechy grupy odbiorców reklamy – ich kategoria wiekowa, status majątkowy czy grupa społeczna. W ten sposób powstaje geograficzna prezentacja potencjału reklamowego – na niektórych obszarach grupa docelowa jest reprezentowana licznie, zaś na innych nie, a tym samym kampania na tym obszarze jest mniej lub bardziej opłacalna. Korzystając z pomocy specjalistów, przedsiębiorca może nie tylko zlokalizować pożądane grupy docelowe, ale też dobrać odpowiedni nakład materiałów reklamowych, a następnie przeprowadzić kampanię i przeanalizować jej rezultaty.

Co można w ten sposób uzyskać?

Jednym z największych problemów każdej kampanii reklamowej jest docieranie z przekazem do odbiorców, którzy są nim niezainteresowani. Dopiero analiza cech grupy docelowej i jej geograficznego rozłożenia sprawia, że ryzyko to diametralnie spada. Nie ma tu już sytuacji losowego odbiorcy, który bierze reklamę od ulotkarza i wyrzuca ją do kosza kilka metrów dalej, tylko dlatego, że nie należy do grupy osób potencjalnie zainteresowanych. Tym samym wykorzystanie geomarketingu znacząco podnosi skuteczność kampanii, zwiększając jej opłacalność i przynosząc przedsiębiorcy realne efekty.

Oceń ten artykuł

Geomarketing a ulotki

Oceń
Ocena 0/5 na podstawie ocen

Dodaj komentarz