Jak zrobić ulotki reklamowe?

26/08/2021 Kategorie: Aktualności
Autor: redaktor naczelny
Czytanie tego artykułu zajmie Ci 5 min

Chcesz zareklamować swoją firmę lub usługi? Jedną z najskuteczniejszych form reklamy są właśnie ulotki. Kluczem do sukcesu jest tutaj odpowiedni projekt. Jak się za niego zabrać, aby Twoja reklama zapadła w pamięci, a nie wylądowała w koszu lub na dnie torebki? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu! Zapraszamy do lektury.

Ulotki reklamowe

Od czego zależy skuteczność Twojej ulotki?

Jeżeli chcesz zrobić ulotki reklamowe swojej marki lub usług, musisz postawić przede wszystkim na dobry i skuteczny projekt, który przyciągnie wzrok. W innym przypadku Twoja reklama wyląduje w koszu lub (w lepszej sytuacji) na dnie torebki/szuflady. Jak więc zadbać o skuteczność ulotek? Przede wszystkim kluczem do sukcesu jest tutaj kreatywny i oryginalny pomysł na projekt. Każdy detal powinien zostać dokładnie przemyślany, aby wzrok przyciągały wyróżniające się na tle elementy: logo, zdjęcie, nazwa lub chwytliwy slogan.

Planując projekt ulotki, najlepiej postawić na minimalizm. Zbyt duża ilość informacji działa dezorientująco. Do tego nie pozwala wyłonić na pierwszy rzut oka najważniejszych elementów reklamy, stając się jednocześnie nieskuteczną. Tego typu propozycje najczęściej od razu lądują w śmieciach. Zacznij więc od określenia grupy docelowej: w końcu adresując reklamę do wszystkich, nie trafisz do nikogo. Kolejnym krokiem jest dostosowanie szaty graficznej po potrzeb i preferencji tejże grupy docelowej.

Jak zaprojektować ulotkę?

Konstrukcja ulotki reklamowej składa się z kilku elementów, które w znacznym stopniu determinują jej design oraz skuteczność. Mowa tutaj o:

  • nagłówku,
  • haśle reklamowym,
  • szacie graficznej (np. logo),
  • rewersie.

Pamiętaj, aby podczas projektowania nie pominąć żadnego z tych elementów. Odgrywają one kluczową rolę w odbiorze wizualnym ulotki. Ich brak może mieć równie poważne skutki co przesyt informacji.

Ulotkę reklamową możesz zaprojektować w programie graficznym. Możesz skorzystać tutaj z opcji darmowych, takich jak Picasa, Gimp, czy Krita lub użyć bardziej rozbudowanych narzędzi, np. Photoshopa. Jeżeli nie czujesz się w tej kwestii na siłach, projekt możesz zlecić również specjaliście – grafikowi komputerowemu. Tutaj możesz mieć pewność, że projekt Cię nie zawiedzie – tego typu decyzja wiąże się jednak z poniesieniem większych kosztów.

Pamiętaj, że ulotka reklamowa to nie tylko treść, ale również forma. Ma ona kluczowe znaczenie dla ogólnego odbioru Twojej reklamy. Decydując się na robienie ulotek reklamowych, warto postawić na profesjonalny wydruk. Przykładem mogą być chociażby ulotki foliowane, które wyróżniają się ciekawą fakturą oraz estetyką. Możesz postawić również na ulotki o niestandardowych formatach (np. w formie składanej w harmonijkę lub mapkę) lub rozmiarach (A6, A7, B6).

Ważny jest również rodzaj papieru, na który się zdecydujesz. Powinien być on dostosowany do rozmiaru i formatu Twojej ulotki. Przykładem może być papier kreda błysk lub mat, papier ekologiczny itp. Pamiętaj, że na tego typu rozwiązaniach nie warto oszczędzać, ponieważ ulotka odbierana jest nie tylko z pomocą zmysłu wzroku, ale również dotyku.

Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas porady przypadły Ci do gustu. Powodzenia w projektowaniu!

Oceń ten artykuł

Jak zrobić ulotki reklamowe?

Oceń
Ocena 0/5 na podstawie 0 ocen

Dodaj komentarz