Zakupy online czy tradycyjne?

24/05/2022 Kategorie: Biznes, Handel
Autor: redaktor naczelny
Czytanie tego artykułu zajmie Ci 5 min

Zakupy online stały się tak samo powszechne, jak zakupy w sklepach stacjonarnych. Zyskują coraz większą popularność wśród różnych grup wiekowych. Są jednak osoby, które nie są przekonane do kupna produktów z internetu. Jakie są wady i zalety obu rozwiązań?

Sklep stacjonarny. Co to znaczy?

Sklep stacjonarny to nic innego jak punkt sprzedażowy, w którym klient może kupić towar osobiście. Są to np. sklepy spożywcze, lokalne sklepiki czy galerie handlowe. Ten rodzaj zakupów jest praktykowany od wieków. Wiele osób ceni sobie to, że przed kupnem towaru mogą zobaczyć go na własne oczy, dotknąć, wypróbować i dokładnie mu się przyjrzeć. To jedna z największych zalet zakupów w sklepach stacjonarnych. Jednak to nie wszystko. Zakupy stacjonarne są znacznie bezpieczniejsze od zakupów internetowych. Klient dostając towar do ręki, może na miejscu sprawdzić, czy wszystko z nim w porządku. Reklamacja towaru również nie sprawia większych problemów – wystarczy zachować dowód zakupu.

Z opcji zakupów stacjonarnych korzystają zazwyczaj osoby starsze, które nie potrafią posługiwać się smartfonem czy komputerem. Niestety minusem zakupów w sklepach stacjonarnych jest ograniczony wybór towarów. W internecie bez problemu znaleźć można towary dostępne w wielu rozmiarach czy kolorach – w sklepie stacjonarnym wybór jest dość mocno ograniczony, jednak dla niewymagających klientów, nie stanowi to żadnego problemu.

Co to znaczy zakupy online?

Zakupy online to zakupy przez internet. Można zrobić je bez wychodzenia z domu. Wystarczy tylko podstawowa umiejętność obsługi telefonu lub komputera, a także konto bankowe z włączoną opcją przelewów internetowych. W internecie wybór towarów jest nieograniczony, a zakupy bardzo wygodne. Paczka z zamówionym towarem zostanie dostarczona pod drzwi lub do wybranego punktu odbioru. Zwrot towaru również nie stanowi problemu. Na stronach sklepów stacjonarnych sklepy informują, co zrobić w przypadku, gdy towar nie odpowiada oczekiwaniom klienta i jak dokonać zwrotu. Sprzedaż internetowa stała się tak samo powszechna, jak sprzedaż w sklepach stacjonarnych. W internecie kupić można dosłownie wszystko, a dodatkowo zamówić towar nawet z drugiego końca świata! Coraz więcej sklepów oferuje korzystną wysyłkę międzynarodową, a dostarczenie towaru do innego kraju nie stanowi absolutnie żadnego problemu. Co więcej, produkty oferowane w internecie są zazwyczaj korzystniejsze cenowo, niż w sklepach stacjonarnych. Coraz więcej sklepów oferuje także darmową wysyłkę. Podczas zakupów online można znaleźć produkty w naprawdę korzystnych cenach.

Niestety zakupy online mają również swoje wady. Jest wielu oszustów, którzy czyhają na osoby, które nie są obeznane w zakupach internetowych. Po otrzymaniu zapłaty nie wysyłają towaru, a nawet potrafią rozpłynąć się w powietrzu. Często zdarza się także, że towar, który trafia w ręce klienta, nie spełnia jego oczekiwań i wyobrażeń, ponieważ wcześniej widział go tylko na ekranie komputera lub telefonu. Niezaprzeczalną zaletą zakupów stacjonarnych jest to, że towar można zobaczyć, dotknąć i dokładnie mu się przyjrzeć. W internecie niestety nie jest to możliwe. Dokonując zakupów w internecie, należy zachować szczególną ostrożność, zapoznać się z opiniami innych klientów oraz z regulaminem sklepu. Warto również sprawdzić informacje na temat danego sklepu. Dzięki zastosowaniu tych wskazówek zakupy online powinny przebiec bez żadnego problemu.

Jeśli jesteś zainteresowany założeniem własnego sklepu internetowego, więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w poprzednim wpisie.

Oceń ten artykuł

Zakupy online czy tradycyjne?

Oceń
Ocena 0/5 na podstawie 0 ocen

Dodaj komentarz