Jak wybrać system sprzedażowy?

10/07/2018 20:210 komentarzy

Oprogramowanie CRM zostało pierwotnie zaprojektowane, aby pomóc firmom w budowaniu i utrzymywaniu relacji z nowymi i obecnymi klientami.

Od tego czasu CRM przekształciło się z prostego systemu zarządzania kontaktami w niezawodne narzędzie, które pomaga użytkownikom zarządzać sprzedażą, marketingiem, punktami sprzedaży (POS), rachunkami, dostawcami i innymi typami danych operacyjnych. Wszystko znajduje się w jednym, łatwo dostępnym rozwiązaniu.

system sprzedaży

Cel oprogramowania sprzedaży

Z punktu widzenia rozwoju, takie oprogramowanie wykorzystywane jest do znajdowania potencjalnych klientów i wspierania ich w procesie sprzedaży. Służy również do kontaktów z lojalnymi klientami poprzez przechowywanie kluczowych informacji, w celu zwiększenia sprzedaży. Jest to możliwe na przykład dzięki personalizacji doświadczeń i zapewnienie doskonałej obsługi klienta.

Na co warto zwrócić uwagę?

Jeśli decydujemy się, na programy sprzedażowe powinniśmy zwrócić uwagę na to, ilu pracowników będzie miało do nich dostęp. Koszt oprogramowania jest bardzo zróżnicowany. Sprzedawcy zwykle korzystają z modelu cenowego, opartego na subskrypcji. Może on zależeć od wielu czynników, takich jak liczba użytkowników i typy dostępnych funkcji. Niektórzy dostawcy pobierają stałą, miesięczną opłatę za określoną liczbę użytkowników, ale wymagają większych pakiet lub dopłat dla dodatkowych użytkowników.

Wielu dostawców oferuje bezpłatne wersje próbne oprogramowania. Istnieją również bezpłatne wersje popularnego oprogramowania CRM. Niektóre są w pełni funkcjonalne, ale ograniczają liczbę użytkowników lub transakcji, podczas gdy inne oferują jedynie minimum możliwości.

Warto zwrócić uwagę, aby systemy sprzedaży były najlepiej dopasowane do naszej firmy. W ten będziemy mogli osiągnąć jak największe zyski. CRM nie tylko utrzymuje porządek w kontaktach. Oferuje też zestaw narzędzi, pomagających zwiększyć sprzedaż i prowadzić skuteczniejsze kampanie marketingowe. Możemy do nich zaliczyć następujące funkcje: generowanie leadów, marketing, e-commerce, raporty/kokpity menadżerskie, centrum telefoniczne i przepływy pracy/zatwierdzenia. Niektóre wysokopoziomowe oprogramowanie CRM ma wbudowaną funkcjonalność e-commerce, a wiele innych produktów umożliwia łatwą integrację z e-commerce, zarówno poprzez dostęp do API, jak i korzystanie z usług stron trzecich.

Skomentuj tę publikację