Pomysł na biznes: agencja eventowa. Marże w branży są wyższe niż myślisz

01/10/2014 13:080 komentarzy

Początek października to doskonały czas dla polskich agencji eventowych. To właśnie na przełomie lata i jesieni, przedsiębiorcy coraz chętniej wysyłają swoich pracowników na firmowe spotkania integracyjne. Najlepsze agencje w branży mogą liczyć nawet na 30-procentowe marże.

agencja eventowa

Tyle zarabiają wiodące polskie agencje eventowe

Dla lepszego zobrazowania poziomu dochodów agencji eventowych należałoby przyjąć, że:

  • zorganizowanie wieczoru dla 50 pracowników, na którym nagrody dla najlepszych będzie wręczał prezenter lub celebryta to koszt od około 10 do 20 tys. złotych,
  • przygotowanie 1-, 2-dniowej konferencji dla pracowników w centrum Polski to już budżet sięgający nawet 40-60 tys. złotych.

Większe wydarzenia mogą kosztować firmę zlecającą nawet kilkaset tys. złotych. Biorąc pod uwagę 20-, 30-procentową marżę, daje to satysfakcjonujący poziom dochodów (nawet stosunkowo niskie, 5- lub 10-procentowe prowizje, przy odpowiednim budżecie pozwalają na uzyskanie odpowiedniego poziomu finansowania).

Chcesz prowadzić agencję?

Potrzebujesz dobrych kontaktów

Osoby, które planują uruchomienie własnej agencji eventowej powinny liczyć się, że to jeden z trudniejszych biznesów pod względem organizacyjnym. Dobrym sposobem na zbudowanie pierwszych relacji może być dotarcie do kluczowych partnerów w korporacjach – duże firmy często we własnym zakresie odpowiadają za przygotowywanie konferencji i dysponują standardowymi zestawami kontaktów do specjalistów z różnych branż.

Dobra organizacja przede wszystkim

Dobra agencja eventowa powinna móc zaproponować atrakcyjne warunki współpracy. Do przygotowania standardowego scenariusza nie potrzeba specjalistycznych kompetencji, a stosunkowo dużych zasobów ludzkich i czasu.

Właściciel nawet niewielkiej agencji powinien liczyć się z koniecznością zatrudnienia grafika, przy współpracy z którym będą realizowane pierwsze materiały reklamowe i/lub dekoracyjne (dotyczy nie tylko podstawowych produktów, ale i opraw wizualnych dla przedmiotów outdoorowych).

Branża eventowa bywa dość specyficzna, ale rynek nadal nie jest nasycony i miejsce dla mniejszych firm nadal nie jest zagospodarowane. Zdaniem ekspertów, przewagę można zdobywać nie tylko proponując więcej atrakcji w ten samej cenie, ale i zapewnienie większej swobody w planowaniu kolejnych elementów – nie bez znaczenia jest także sama dyspozycyjność pracowników.

Na jakich imprezach zarabia agencja eventowa?

Mimo dynamicznego rozwoju branży eventowej w Polsce, nadal trudno o wiarygodne badania rynkowe.

Analitycy przekonują, że zdecydowanie najlepsze zlecenia to te na spotkania integracyjne organizowane przez pracodawców i tak, np.:

  • motywacyjne: popularne wydarzenia organizowane w celu podwyższenia morale zespołu oraz zaangażowania ich w losy przedsiębiorstwa,
  • tematyczne: wydarzenie integracyjne o z góry określonym charakterze utrzymane np. w stylu staropolskim; większy wyjazd w góry, lokalna muzyka, jedzenie i stroje ludowe,
  • niestandardowe: event o szczególnym charakterze, który oże łączyć elementy motywacji z rozrywką. Popularne są rejsy w morze, na których w dzień prowadzone są konferencje (odpowiednio wyposażona jednostka z salami konferencyjny), a wieczorem atrakcje dla pracowników.

Skomentuj tę publikację