Informatyka w służbie handlu

25/07/2016 Kategorie: Aktualności, Biznes, Polska
Autor: redaktor naczelny
Czytanie tego artykułu zajmie Ci 5 min

Informatyzacja usług przyczynia się do rozwoju branży handlowej.

klawiatura fotografia

Fotografia: Finansowy Magazyn

Stolicą województwa małopolskiego jest Kraków, jedno z największych miast w Polsce.  A co za tym idzie liczba ludności, przekracza 700 tysięcy mieszkańców. W zeszłym stuleciu kasy fiskalne były rzadkością, a w szczególności w małych lokalnych sklepikach. Powodowało to długie kolejki, brak możliwości wydania paragonu przez kasjera, a w dodatku prowadziło to do możliwych pomyłek przez pracowników sklepu, krzywdząc lub nie klienta, który wierzył w doświadczenie oraz znajomość matematyki kasjera.

Nieustanne rozwijanie się miast spowodowało zmusiło branżę informatyczna do opracowania technologii, która umożliwiała szybkie oraz nieomylne rejestrowanie zakupionych przez konsumentów produktów. Polegało to na wbijaniu odpowiednich cyfr z kodów kreskowych przez kasjera, jednak dalej polegaliśmy na zręczności pracownika sklepu co nie zawsze przekładało się na doskonałą jakość obsługi ze względu na długość kod kreskowego, a co za tym idzie ponownie długie kolejki. Powodowało to zmuszenie pracodawcy do zwiększenia ilości zatrudnienia kasjerów, szczególnie w okresie, gdy do sklepu przychodziło znacznie więcej klientów takich jak okresy przedświąteczne lub przed dniami wolnymi od pracy, ze względu na święta państwowe lub kościelne.

Jednak branża informatyczna nieustannie rozwija się, zatem wymyślony nowy sposób, który miał wspomóc branżę sklepikarską. Skanery które doposażono do kas fiskalnych znanie ułatwiły i przyśpieszyły zadanie pracownikom sklepów. Polega to na przyłożeniu do wiązki lasera podczerwieni kodu kreskowego, który zostaje zarejestrowany w pamięci, a zarazem zostaje dodana pozycja do paragonu. Branża ta jak i wiele innych w ciągu ostatnich kilkunastu lat zrobiła znaczne postępy, dzięki którym znacznie poprawił się nasz standard życia oraz pracy, a także i pewność, że zażądana kwota od sprzedawcy jest poprawna. Zmniejszenie kolejek przy znacznie zwiększonej różnorodności towaru doprowadziło do straty pracy wielu kasjerów, a do tego wprowadzono kasy samoobsługowe, które pozwalają klientowi, jak sama nazwa wskazuje na skasowanie samemu swoich produktów.

Oceń ten artykuł

Informatyka w służbie handlu

Oceń
Ocena 5/5 na podstawie 1 ocen

Dodaj komentarz